Zum Inhalt
Fakultät Kulturwissenschaften

Paul Berge

  • Bilingual education
     
  • Teacher cognition
     
  • Translanguaging

Current projects

  • Dissertation Project: Teacher cognition in primary school CLIL
     
  • Praxisansätze zur sprachlichen In­te­gra­ti­on von Migrantinnen und Mi­g­ranten an Schulen im Ruhrgebiet” with Prof. Dr. Patricia Ronan and Warsa Melles

Past projects

  • VERA-8 Englisch

 

  • Berge, P. (2020). The Rattlin’Bog – a traditional Irish song: Interkulturelles Lernen mit irischer Musik. Grundschule Englisch, 73. 12-15.
     
  • Berge, P. (2021). A trip to America’s national parks: Sommerferien in den USA. Grundschule Englisch, 75. 2-3
     
  • Berge, P. (2021 in press). Beyond please and thank you: Von einem Bilderbuch inspiriert Höflichkeitsformen üben. Grundschule Englisch, 76.
  • 2019 – 2021 Research assistant in English Linguistics, TU Dortmund
     
  • 2016 – 2019 Research assistant in Teaching English as a Foreign Language, TU Dortmund
     
  • 2002 – 2016 Class teacher; Finland, Mongolia, Germany
     
  • 2001 – 2005 M.A. University of Joensuu; Finland
     
  • 1997 – 2001 B.A. University of Minnesota; USA