Paul Berge
- Bilingual education
- Teacher cognition
- Translanguaging
Current projects
- Dissertation Project: Teacher cognition in primary school CLIL
- “Praxisansätze zur sprachlichen Integration von Migrantinnen und Migranten an Schulen im Ruhrgebiet” with Prof. Dr. Patricia Ronan and Warsa Melles
Past projects
- VERA-8 Englisch
- Berge, P. (2020). The Rattlin’Bog – a traditional Irish song: Interkulturelles Lernen mit irischer Musik. Grundschule Englisch, 73. 12-15.
- Berge, P. (2021). A trip to America’s national parks: Sommerferien in den USA. Grundschule Englisch, 75. 2-3
- Berge, P. (2021 in press). Beyond please and thank you: Von einem Bilderbuch inspiriert Höflichkeitsformen üben. Grundschule Englisch, 76.
- 2019 – 2021 Research assistant in English Linguistics, TU Dortmund
- 2016 – 2019 Research assistant in Teaching English as a Foreign Language, TU Dortmund
- 2002 – 2016 Class teacher; Finland, Mongolia, Germany
- 2001 – 2005 M.A. University of Joensuu; Finland
- 1997 – 2001 B.A. University of Minnesota; USA